Syskonkärlek

Tänk er följande scenario: Jag kommer hem och frågar syster om hon ätit kvällsfika än. Hon svarar nej och jag tar fram två mackor som jag sedan gör i ordning. Inga konstigheter. Vi brukar turas om att göra mackor, diska och vad det nu vara månde. Jag funderar en stund på hur hungrig jag är och frågar sedan syster om hon vill ha yoghurt eller sagt. Saft blir svaret och jag tittar mig runt i lägenheten för att se efter ifall vi har några glas framme. På diskbänken står två glas. Pay attention nu gott folk, för nu ska ni få följa en liten konveration.

Elin - Är det här våra glas?
Karin - Nä det är några helt främmande människor som druckit i dem.
Elin - Ja men jag ville ju bara veta om ett var ditt och ett var mitt.
Karin - Nä jag har druckit ur båda glasen förstår du väl.
Elin - Måste du alltid dummas så där?
Karin - Ja men du får väl skylla dig själv när du serverar mig replikerna.

True that. Kan påpeka att det där inte var det första, och mest troligt inte det sista, "lustiga" konversationen vi haft idag. You had to be there. ;)

Modo vann, Ritola skadades, jag fikade sockerbullar och nu ska vi snart sova för att orka upp imorgon. Tomorrow we will be like Hulken med våra blåa lådor som ska lastas ut från lagret :D Tur vi är starka! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback