Morgonsången

Imorse vaknade jag och den låt jag sjöng för mig själv, tyst i huvudet, var Taylor Swifts "Never ever getting back together". När Karin kliver upp brister hon ut i "Amazing grace" vilket fick mig att börja fundera på vilka grunder våra "morgonsånger" väljs.

En teori är att man sjunger/hör den låt som man lyssnade på innan man gick och la sig. Men det borde i så fall ha inneburit att jag och Karin skulle sjunga på samma låt imorse.

En annan teori är att låtvalet baseras på vad man drömt om...vilket heller inte förklarar dagens låtar.

En tredje teori, vilken jag anser mest trolig, är att våra hjärnor (åtminstone min och Karins) är som vandrande jukeboxar som hela tiden spelar musik men som för det mesta överröstas av tankar och samtal. Who am I trying to lura? Vi sjunger mest hela tiden. Vi lever i en musikal haha.

Nu har vi alltså löst mysteriet, vi är vandrande jukeboxaar inställda på shuffle och replay så vilken låt som hörs/sjungs beror helt enkelt på slumpen i vårt vackra sinne :D //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback