Back to work

Idag ska det jobbas lite och på torsdag är det utskick av lådorna, med andra ord betalt gympass ;) Väntar på att syster ska anlända till staden så ska vi fara och packa det sista.

Snart är det dags att återvända till den superverkliga verkligheten, plugget. På måndag är det kursstart för min del och det är med blandade känslor. FEK C som står på schemat, redovisnings-praxis. Känns som att det kan bli en trevlig kurs men det lär jag väl märka.

Tentan igår kändes i alla fall okej. Fick lite hjärnsläpp och så var det en fråga som jag blev helt ställd av. Men men, som det brukar vara. Jag hoppas att min effort räcker till godkänt den här gången. Kändes åtminstone bättre än de två andra gångerna jag skrivit tenta i ämnet, får hoppas på tredje gången gillt!

I övrigt går det rykten om att Modo vill ta in Alexander Steen som ersätter för Påhlsson, vilket kan bli problematiskt tack vare Hockeyligan. Deras beslut om att förbjuda korttidskontrakt under en eventuell lock out bemöts av mig med blandade känslor. Ja visst, vi ska bevara Elitserien och vara stolt över våra lag och bla bla bla men jag menar, borde det inte vara bra ur en ekonomisk synvinkel? Kryphålet att ett lag får ersätta en skadad nyckelspelare genom att skriva korttidskontrakt gäller endast för att skriva kontrakt med spelare som inte har kontrakt med någon annan klubb vilket gör att ja...det inte riktigt funkar. Jag hoppas att Modo hittar någon väg runt det hela för i ärlighetens namn tror jag att alla Elitserielag skulle tjäna på det ekonomiskt, NHL-spelare drar folk. Det är inte brain science. Men men, vi ser väl vad som händer.

Lite över två veckor kvar till Elitseriepremiären nu, heja heja! Imorgon spelar Modo mot Skellefteå och Allehanda kör gratissändning, wohooo! Hockeykväll imorgon alltså! Well of to work, over and out! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback