Varning till alla känsliga läsare

Idag är det nog bäst att jag inleder med en varning till alla överkänsliga läsare där ute. Tro inte att jag är dum, jag vet minsann att det finns en hel hög med er! Genom att fortsätta läsa detta inlägg lovar ni att inte dra några förhastade slutsatser kring det jag skriver, ni lovar även att inte bestämma er för att veta något om sånt ni inte vet något om och att ja helt enkelt ge fasen i att plocka isär vartenda ord och analysera vad jag kanske menar eller hur jag kanske mår. Så nu är ni välkomna att läsa om ni lovar det.

Bäst att jag utfärdar ännu en varning. Det som följer kan tyckas höra till kategorin skryt men det är det inte utan rätt och slätt konstateranden. Jag beskrivs ofta som smart, duktig, ambitiös, lättlärd, trevlig, snäll, mogen, ordentlig och ordningssam. Just nu är jag så spyless på alla de där orden att jag bara vill skrika. Var glad för alla de fina orden och sluta gnäll tycker ni kanske? Jaha men tänk gnälla är min specialitet som jag sällan får cred för och det är just vad jag tänker göra nu.

Kanske borde inleda med att jag tycker det är fullkomligt normalt att vara less och förbannad på saker och framförallt att kunna bevisa sig människa nog att ventilera skiten ibland.

  • Jag HATAR alla idioter som tror att de är Guds högra hand och därmed förstör för miljoners miljarder människor (Utöya, 9/11 ja ni fattar nog)
  • Jag HATAR att höra att allt kommer ordna sig och att "du fixar det" och vet ni vad? Jag HATAR att säga det också! Svar JA jag vet att hata är ett starkt ord. Okej jag kan väl ta ett byte av ordval.
  • Jag är så LESS på att plugga och på alla som tror att det är så himla lätt bara för att jag har någorlunda lässkalle. For your information så är det inte min hjärna som ensam gjort att jag kallas "smart" och "duktig" utan jädra massa HÅRT JOBB!
  • Något annat jag är LESS på är alla som tycker jag "gör det så bra" som pluggar på universitet för usch så tråkigt allt låter, JAG VET att mycket låter tråkigt och jag är spyless på att plugga men INGENTING blir bättre av att folk tjatar om det!
  • Jag är less på att folk tror att jag ligger på en 30-årings nivå i mognad när jag helst av allt bara vill vara tolv igen och slippa låtsas vara vuxen.
  • Egentligen är jag less på att jag inte tycks kunna ta åt mig av att andra tycks tro/lita på mig...LESS
  • Jag är less på allt ANSVAR som hela tiden tycks hamna på mig
  • Jag är less på att vara trevlig och snäll mot allt och alla och jag är less på folk som INTE KAN FATTA EN VINK!
  • Jag är less på att tvivla på mitt yrkesval och jag är SPYLESS på att bo i korridor!
  • Jag är less på folk som tror sig vara bättre än alla andra och på folk som tror sig ha rätt att trycka ner andra för att de inte vet lika mycket!
  • Jag är less på att gnälla!
Jaha vad hände där? Det kallas att ventilera sig och hade det inte varit för att huset är så dåligt ljudisolerat hade jag kanske skrikit ut det högt och tydligt istället. Jag är less, för att sammanfatta. Mitt paper som utlöste det om ni undrar. Fattar inte varför jag alltid lyckas skriva för mycket, blir dubbelt så mycket arbete att försöka korta ner det. Suck. Ser inte fram emot morgondagens workshop just nu. Mitt humör passar sig inte riktigt för grupparbete med främmande folk just nu. Well jag har ju en hel dag att rensa systemet :P //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback