Taskig tajming

Så typiskt. Fick ett samtal från en tidigare praktikplats imorse och de var i stort behov av vikarier just nu. Blev såklart jätteglad att jag blev uppringd men här visar sig nackdelen med att ha praktik i hemkommunen :( Det funkar som inte att jag ska ta tåget till Övik för en dags vikarerande speciellt inte när vi har rätt fullt upp i skolan nu. Synd, för det hade inte skadat att så att säga "få in en fot" till på den skolan.


Inte så mycket att göra åt men jag bad henne ringa och kolla med mig även om risken är stor att jag inte har möjlighet. Tycker inte om att säga nej heller, känns som att man sviker en eventuellt framtida arbetsgivare (även om det här handlar om en högstadieskola och jag planerat att jobba på gymnasiet) och känns som att intrycket av en förändras till det sämre om man aldrig har möjlighet.

Förhoppningsvis gjorde jag så pass gott intryck när jag var på praktiken där för några år sedan att det intrycket lever kvar :) Minns hur glad jag blev när min handledare sa åt mig att lämna uppgifter till receptionen för framtida vikariat även om jag gissar att de flesta kandidater får höra det :P

Så är det inte hockey förrän fredag heller, vad är det för nå påhitt? Lagbild med spelschema har btw åkt upp på väggen, såklart, och jag jobbar på att vänja mig vid de nya matchställen :P De är helt okej men ja, ovana samt att materialare med flera i år har vita kläder som typ bländar mig gör att jag stör mig lite på bilden haha I-landsproblem.se mhm så är det //Elin

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback