Som att hitta en nål i en höstack

Det här med att hitta lägenhet är minsann inte piece of cake...jag och syrran har gjort intresseanmälningar på alla fastighetsföretag vi har hittat åt i Umeå och vi har lagt upp annons att vi önskar hyra och ja i ärlighetens namn, utan att skryta, så är vi nog de ultimata hyresgästerna. Synd bara att alla hyresvärdar inte känner till vår "Egnors-mentalitet" som vi brukar kalla det. Hade jag varit hyresvärd hade jag minsann velat hyra ut till oss av fler än en anledning. Bara för att ta några exempel:

- Vi är trevliga
- Vi respekterar att vi inte är ensamma i huset
- Vi är inga partynissar, vilket iofs går in lite i förra punkten
- Vi tar hand om vårt boende
- Vovven som ska bo med oss är snäll som ett lamm
- Sa jag att vi är trevliga? ;)

Så egentligen borde vi ha lite plus i kanten bara det finns lediga bostäder någonstans...:P Det svåra är att vi är ute efter en 1:a eller 2:a som ligger rätt nära universitetet, har kök, där vi får ha hund och med en maxhyra på ca 4000. Det vimlar inte av lägenheter som matchar den beskrivningen, tyvärr :( Men, vi ska nog hitta något så småningom :) Har du något tips får du gärna plita ner en kommentar :) //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback