Made peace with myself

I slutändan handlar det om att vara sin egen bästa kompis och finnas där för sig själv i vått och torrt för hur ska annars någon annan kunna finnas där för dig om du inte låter dig själv vara det? Min ventilering imorse samt ett färdigt arbete och lite peptalk från vettigt folk har tagit mig back on track and I'm back to stay ;) Det är bara att bryta ihop och komma igen som jag brukar säga om hockeyn :P

En av de finaste vännerna på den här planeten vidarebefodrade några visa rader till mig när vi slutade gymnasiet och det var dags att ta stora steget ut i ett liv med massa möjligheter och en del hinder. De här orden plockar jag fram när jag är lite låg och tänk att de alltid hjälper. Hoppas de en mulen dag kan hjälpa er med! 

"Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta, att alltid kunna. Att vara stark är inte att alltid skratta, hoppa högst eller vilja mest. Att vara stark är inte att lyfta högst, hoppa längst eller alltid lyckas. Att vara stark är att leva livet som det är, gå genom svåra perioder, acceptera det, att falla till botten hårt men alltid komma igen!"


Nu lyssnar jag på en väldigt fin låt med Cajsa-Stina Åkerström och Finn Kalvik, Tröstevisan heter den. Satt och lyssnade på Den svenska björnstammens låtar och snubblade över den förstnämnda av en slump. I like it! Björnstammens låtar Vart jag mig i världen vänder samt Allting kommer ordna sig är riktigt bra låtar iaf! Tur att jag har syskon som kan tala om för mig vad jag borde lyssna på ;)

Nog snackat, imorgon är det plugg och möte på nya jobbet samt korridorsmöte. Blir fin fint det! Och btw nu är elitseriepremiären näääääääära :D Gonatt! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback