Kundrelationer

Jag har aldrig haft något otalt med Tele2 eller för den delen några problem överhuvudtaget och på senare tid har jag fått anledning till att till och med börja tycka bättre om dem. Som ni kanske läste häromdagen så satt jag i en irriterande telefonkö utan att det gav något men som jag också skrev så var åtminstone människan på kundtjänst oerhört trevlig trots att jag ringde för att säga upp mitt bredband.

Så sent som förra veckan hade vi en gästföreläsare som pratade om vikten att göra affärer till något mer personligt snarare än att standardisera allting och jag måste säga att Tele2 är på rätt väg! I början av året, när jag skrivit ett inlägg om att det var tur att jag hade mitt mobila bredband eftersom internet la av hemma, så fick jag följande kommentar på bloggen:

Hej Elin,
Det är aldrig roligt att behöva betala räkningar men jag är glad att ditt mobila bredband från oss gjorde det möjligt. Jag hoppas att du även i övrigt är nöjd med abonnemanget.

Med vänliga hälsningar

Ida Jönsson, Tele2.


Trevligt värre måste jag säga och då är jag inte ett dugg ironisk för jag uppskattade faktiskt kommentaren. Nu fick jag dessutom en kommentar på inlägget jag skrivit om telefonkön där det stod:

Hej Elin,
Tråkigt att se att du har valt att lämnat oss. Hoppas du har trivts under din tid som kund hos Tele2 och att du blir nöjd med ditt nya abonnemang. Om du har några synpunkter eller tips som kan göra oss bättre får du gärna mejla dem till mig.

Med vänliga hälsningar

Cecilia Uhr, Tele2


Så först och främst vill jag bara påpeka att jag inte säger upp Tele2 för att jag på något sätt är missnöjd utan för att jag helt enkelt har andra levandsförhållanden som gör att mobilt bredband inte används tillräckligt ofta för att jag som student ska vilja betala för det. Så ett tips till alla, främst norrlänningar, som funderar på bredband - Tele2 funkar som sagt till och med ute "i skogen" (läs hemma i Hemling) så se det här som en rekommendation från mig.

Sen vill jag, utöver att hissa Tele2, hissa Ida Jönsson och Cecilia Uhr samt alla andra som arbetar på Tele2s olika varianter av kundtjänst för jag gissar att ni många gånger få ta mycket oförtjänt skit och ja ni gör ett bra jobb! Grymt att Tele2 tar hand om sina kundrelationer!

Vet inte om jag tipsade er läsare om fairshopping.se men där kan man dela av sig av positiva och negativa upplevelser gällande diverse köp och jag gissar och hoppas att Tele2 är lika personliga där som på övriga webben! (gratis för företag och privatpersoner, om jag inte sagt det). Surfa in där vetja och dela med er!

Nu blir det en tv-paus! //Elin

Kommentarer
Postat av: Cecilia Uhr

Hej Elin,



Jätteroligt att se att du varit nöjd med ditt mobila bredband och servicen via vår kundtjänst under din tid som kund hos oss. Tack så mycket för ditt inlägg.



Med vänliga hälsningar



Cecilia Uhr, Tele2



[email protected]

2011-09-29 @ 10:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback