Kristallen

Har åkt på en "halvförkylning" och är allmänt avtrubbad så jag bestämde mig helt enkelt för att ha en riktig "bara-vara-hemma-och-göra-vad-jag-vill-helg". I ärlighetens namn är det sådana helger jag tycker om bäst. Att få umgås med lugnet och ladda upp för allt man förväntas orka med. Det är faktiskt lättare sagt än gjort att orka med och det tror jag gäller alla mer eller mindre. Vi hanterar det bara på olika sätt. En del studenter tycker om att festa, jag föredrar att ta det lugnt i mitt egna lilla fort :) Så igår blev det myskofta på, stor kopp varm choklad och bland annat Kristallen på tvn.

Bäst tyckte jag var att André Pops fick Årets sportprofil, det är han hundra gånger värt! Fantastisk tvprofil och verkar vara en awesome människa också. Inte nog med det så hade han kvällens finaste tacktal också där han hedrade Stefan Liv, Jan Svanlund och Sven Plex Petersson.

"-En av de stora förmånerna med det här jobbet är att man får möta så många fantastiska människor, kolleger som aktiva. Därför blir smärtan också så mycket större när de försvinner bort från oss." André Pops Kristallen 2011

Nedan kan ni se vilka som vann de övriga priserna!

Samtliga vinnare av Kristallen 2011:

Årets fakta- och aktualitetsprogram:
Veckans Brott, SVT.

Årets sportprofil:
André Pops, SVT.

Årets dokusåpa:
Sveriges Mästerkock, TV4.

Årets livsstilsprogram:
Pluras kök, TV3.

Årets manliga programledare:
Filip & Fredrik, Kanal 5

Årets hederspris:
Tom Alandh.

Årets kvinnliga programledare:
Anne Lundberg, SVT.

Årets humorprogram:
Solsidan, TV4.

Årets program:
Mästarnas mästare, SVT.

Årets tv-drama:
Våra vänners liv, SVT.

Årets dokumentärprogram:
Ångrarna, SVT.

Årets realityprogram:
Rebecca & Fiona, SVT.

Årets barn- och ungdomsprogram:
Buskul, SVT.

Årets granskning:
Sanningen om Sommerlath ur Kalla Fakta, TV4.

Årets underhållningsprogram:
Så mycket bättre, TV4

Nu ska jag återgå till att försöka göra klart mitt paper om omvärldsanalys men troligast kommer jag välja att poa på med den lite nu och då under dagen så får vi se om den är klar innan imorgon eller om den avslutas då. Nej till effektivt plugg, ja till poande :) //Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback