Jag skulle ha liftat med CHC Hockey

Finally har jag tagit mig hem till lägenheten i Umeå! Bussen (Länstrafiken 10) skulle gå 16.55 men gissa när första bussen kom? 16.30! Och då var det en Y-buss som stannade och talade om att de hade fullt men att det skulle komma en extrainsatt på fem minuter. CHC Hockey (Clemensnäs Hockey) åkte förbi (med tutande och vinkningar, undra om de vann mot Örnsköldsviks Hockey idag...) innan den första ens kommit och jag känner i efterhand att jag skulle ha viftat tillbaka och stannat den så jag kunnat lifta.

Bussen anlände till NUS 25 minuter senare än vad den skulle ha gjort och det kan jag väl ta men en av busschaufförerna verkade tycka att jag skulle anordna ett pity party för honom (han skulle tydligen inte ha kört egentligen) och till råga på allt så tar de inte länstrafikens busskort på Y-buss = något dyrare resa. Att jag dessutom satt på höravstånd från chaufförerna gjorde inte resan bättre eftersom gnällisen fortsatte gnälla halva resan upp. SYND OM DIG, du får betalt och jag som resenär BETALAR för att komma fram i TID! Skulle ha tipsat honom om att byta yrke.

När jag frågade ifall bussen skulle stanna på NUS (fick översätta förkortningen men fine alla är väl inte från Ume) blev svaret "ja enligt de som bestämmer i alla fall". Suck säger jag bara.

Nu ska jag slötitta på tv och glömma bort irritationen innan jag slänger mig i säng och laddar för terminens första vecka. Haj så länge// Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback