Från topp till botten

Det tog två matcher innan HV71 kallades krislag, det tog kanske tre innan Timrå IK fick liknande rubriker och det dröjde fem matcher innan någon vågade kalla de regerande mästarna för krislaget. Det lustiga med det? HV71 har skrapat ihop 8 poäng medan Färjestads BK har 3 poäng och Timrå IK har 2 poäng. Till och med vi, Modo, fick krisstämpeln innan FBK.

Borde det inte vara tvärtom? Vi var liksom i kvalserien i fjol så ska man vara sån är det väl mirakel att vi vinner matcher och inga konstigheter att vi förlorar ibland? FBK vann däremot SM-guld ifjol och folk borde väl ha hyfsat med förväntningar på att de ska vinna och när det inte händer borde det så kallade "folket" slänga ur sig sina kristermer hit och dit. För det är ju det som händer när det går minsta dåligt för oss. Kanske inte lika uppskattat att läsa om FBK som krislag som att läsa om HV som krislag men samtidigt brukar media vara duktig på att blåsa upp det mesta.

Min poäng med det här inlägget är väl egentligen att jag är less på alla pessimister i hockeyvärlden och främst de som tror sig kunna spå resten av säsongen på fem-sex matcher. Face the fact, det är över 45 matcher kvar så det är inte lönt att börja grina för uteblivna vinster.

Så var det det här med allt gnäll på Samuelsson junior, ärligt talat vad är problemet? Han är en duktig junior men han är väl inte direkt ofelbar vilket ingen hockeyspelare är. Ni som nu tjatar om att han särbehandlas för att pappa Uffe är tränare kan ju ta och hitta nått annat att gnälla om. Uffe är proffesionell, okej jag känner han inte men kom igen, och jag gissar att han snarare är hårdare mot sin son än att han ger honom oförtjänta fördelar. Så lägg ner.

Nog med morgongnäll, snart laga lite lunch och sen till plugget för att ja plugga. Blir inget jobb idag men imorgon eftermiddag hade jag tänkt trycka in några timmar. Börjar bli så pass att jag måste ta mig i kragen och börja förbereda mig för tentan på riktigt. Känns onödigt att kugga första tentan på FEK, man börjar väl ogärna lopp i uppförsbacke och motvind eller hur? Då så, håll tummarna för att regnet håller sig borta och sköt er väl! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback