Ett brev till Tomten

Hej kära Tomten!
Jag vet att det är ett tag till jul och att jag förmodligen tycks för gammal för att skriva ett blogginlägg till dig men jag tänkte att eftersom jag är ateist är du det närmaste jag kommer en gud. Bortsett från Nicklas Sundström. Jag kanske borde skriva till honom istället. Fast även om Susse är kung så har han inga flygande renar. I denna situation får du komma först, hoppas du inser hur stort det är.

Jag ska inte slösa med din tid, du har viktiga brev från små barn att läsa. Jag vill dock hävda att vi alla har ett barn inom oss och att du därför borde ägna mitt blogginlägg en liiiiten stund bara. Min önskan är enkel och ja jag tycker då att jag gjort mitt bästa för att förtjäna att få den uppfylld. Jag ska tala om varför.

Jag kanske inte alltid är den mest positiva människan på jorden och jag kanske inte älskar alla på denna jord, men jag gör mitt bästa. Jag hjälper människor runt omkring mig när jag kan utan att kräva något tillbaka och när någon hjälper mig uppskattar jag det till tusen. Jag hoppas att du förstår att jag inte skryter, jag är en rätt så ödmjuk person och gillar ärligt inte att hissa mig själv.

Behöver jag tala om att jag kom med idén att vi skulle ge bort vår parkeringsbiljett till en äldre man eftersom han inte hunnit köpa en än och vi just skulle åka med två timmar kvar på biljetten? Behöver jag tala om att jag alltid håller upp dörren för folk? Behöver jag tala om att ett av mina delmål i livet är att folk ska uppfatta mig som snäll av naturen? Okej där kanske jag överdrev lite...förlåt Tomten.

Kanske bäst att jag kommer fram till min önskan. Snälla Tomten, kan du hjälpa mig och min syster att hitta en lägenhet som vi har råd med och som vi kan flytta in i ganska snart? Inte för att det inte går bra att bo som vi bor nu, utan för att jag tycker att både min syster och jag är tillräckligt bra människor för att förtjäna att bo med lite yttre så att vi slipper fresta vår söta hund så fort vi ska inta föda. I slutändan kan man väl påstå att min önskan egentligen handlar om hunden.

Tomten, om du läser det här snälla ta min önskan i beaktande. Om inte för min skull, för min syster och hunden. Tack på förhand och lycka till med presentutdelandet! //Elin "den goda samariten" Egnor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback