Dusty

Beskrev just renlighetsgraden i mitt rum för min syster med följande formulering: jag-kan-skriva-modo-överallt-i-mitt-rum-dammigt. Tur för mig att jag bestämt mig för att spara städandet till helgen ;) Var ambitiös imorse och drog iväg till Umu sisådär en timme tidigt för att skriva ut och läsa lite och vem träffar jag inte då om inte bästaste Elin! Jag blev så paff och glad över att se henne att jag pep till och sa hej i alldeles för högt tonläge ;)

I övrigt ringde jag vår kvartersvärd för en stund sedan, som för övrigt är Umeås och säkert Sveriges bästa kvartersvärd, för att felanmäla lite saker. Till exempel att vår balkongdörr delat sig på två...?! Hur det hände har jag ingen aning om. Så passade jag på att konstatera att fläktknappen är glapp och att dörrstängarknapparna inte fungerar samt att jag ledsnat på att min garderob i hallen inte kan ha både den övre och den undre dörren stängd samtidigt.

Jag har ju bott på Tunnelbacken i lite mer än två år nu och när jag ringde för att felanmäla vår spis någon gång under förra året blev jag tillsagd att jag måste presentera mig som Modo så att han vet vem som ringer. Gången efter gjorde jag som jag blivit tillsagd och Tommy visste på en gång vilket hus, våning och vilket rum det gällde. Snacka om att den människan har minne. Kan ju påpeka att det bor över 80 personer i vårt hus. Idag tänkte jag dock inte på det utan presenterade mig med namn vilket ledde till en kort tystnad och sedan konstaterandet "nämen är det Modo?" samt att jag återigen fick en tillsägning om att presentera mig som Modo. Haha ja så blev det lite hockeysnack också, som sagt bästa värden!

Nu måste jag läsa kapitel fyra i Marketing of foundations och så blir det eventuellt lite artikelläsning. Får se om jag passerar de sex timmar jag lyckats med per dag tidigare under veckan...måste säga att det är väldigt intressant att föra statistik över hur mycket tid man lägger på plugget. Hade jag gjort det under svenskan eller framförallt första året hade jag nog garanterat fyllt 40h kvoten...:P

Nä men lite jobb på det då kanske! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback