Dum som tåget

Tanken var att jag skulle ta tåget till Umeå från Övik på väg hem från Dannero igår. Det gick inte direkt så bra eftersom det inte går några tåg på helgerna. Great. Så tänkte vi åka in och kolla ifall det gick några bussar, vilket hemsidan påstod att det inte gjorde (vårt fel då vi helt enkelt valde opassande stationer verkar det som i efterhand) men så glömde jag mina joggingskor i lastbilen och blev allmänt less på allt strul så jag tänkte, äh va sjutton jag får väl åka på måndag i värsta fall. Som tur är kommer inte det scenariot inträffa utan det blir till att åka upp ikväll.

Jag orkar inte lägga upp några bilder från helgens tävling men vill ni se några sådana får ni söka er till www.teamegnor.blogg.se för där finns det! Mitt hår har bytt färg btw. Alldeles av sig själv. Nä inte direkt men nästan så :P Ska slänga upp före/efter bild någon gång i veckan.

Imorgon börjar jag läsa Företagsekonomi A, känns spännande. Däremot är min hjärna fortfarande halvt på sommarlov så vi får väl se hur det går :P

Vet inte om jag skrivit att mina glasögon börjat släppa färg (!) men jag lämnade in dem i torsdags och ska få helt nya bågar kostnadsfritt men i fredags ringde optikern och såklart var det något som gjorde (jag lyssnade inte mer än att jag uppfattade hur det rörde mig :P) att de inte kan beställa nya bågar. Tur då att jag har två par glasögon. Hon frågade om jag ville hämta ut dem och använda dem så länge men det kändes ju grymt ovärt. Well sånt som händer.

I övrigt är det 11 dagar kvar till elitseriepremiär för Modos del :D Läste om rykten att Hannula inte har planer att stanna, men jag hoppas att det bara är rykten. Han har ju tryout på tolv matcher så efter det får vi väl se. Jag måste börja sätta mig in lite mer i hockeyn nu så att jag är redo inför säsongen ;)

Nu ska jag försöka skrämma bort bacillerna i min hals!

Elins slutord: "Happiness is not a destination. It is a mood, it is not permanent. It comes and goes and if people thought that way then maybe people would find happiness more often."//Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback