Bye bye banana flies

Nu är det krig på riktigt. I köket har bevisen i form av lik undanröjts och fällorna är riggade i mitt rum. Det är jag och vinägern mot flugorna! Med andra ord så funkade häxblandningen som jag fick tips om så pass bra att bananflugorna nästan inte märks av inne i köket längre. Dock har jag en känsla av att vi bör tömma komposten dagligen to keep it that way. Däremot tycks de ha flyttat delar av sitt party in till mig vilket INTE gillas. Så igår inhandlade jag ingredienser för att göra egna häxblandningar så nu får vi se hur många som faller offer.

Gjorde ett städryck igår kväll för att göra lite space åt syster...nu kom jag av mig lite för jag följer ett potentiellt offer med min örnblick...Än är den för dum för att ta sig i burken utan kryper runt på utsidan...okej jag återvänder till där jag började så ser vi vad som händer med flugan som nu närmar sig kanten på burken. Just, göra space åt syster och hunden var det ja. Operation badrum fick gå först och allt eftersom så passade jag även på att dammtorka...vilket jag borde gjort för ett bra tag sedan :P Det som återstår nu är att rensa skrivbordet så att hon också får plats på kontoret.

Flugan närmar sig blandningen...det är oliiidligt spännande. Satan nu klättrade den upp till kanten igen. Suck. Men den har inte lämnat burken än i alla fall. Den kanske känner av att jag stirrar på den. Bäst att jag gör min läxa istället så kanske krypet hinner drunkna innan jag är klar :P //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback