161 granstolpar senare

Jim Hensons, mupparnas skapare, 75-årsdag idag. Hade varit det iaf, han dog 1990. Google sprider random facts som vanligt. Nu tutade det ute. Hockey om en timme och jag har påbörjat läsningen av kapitel 10. Läste kapitel 9 innan lunch så nu är jag bara tre kapitel "efter". Det var visst en lite Citroen som tutade.

Måste köpa vinterjacka. Och vinterskor. Sådana inköp är inte roliga. Men ibland så måste de göras. Har haft samma vinterjacka sedan jag gick andra året på gymnasiet vilket är snart fem år sedan...den jacka köpte jag för trehundra kronor. Känns som att den jacka varit en trogen vän.

Susse spelar sin 400:ade match i elitserien, go Susse! Bäst vi vinner ikväll nu då! Med tanke på att HV efter tre matcher snackas om som krislag och det är de så kallade regerande mästarna som ligger sist i tabellen...de var då inte långsamma med att gnälla på oss när vi inte var bäst året efter guldet. Men FBK är väl en helt annan sak...uppenbarligen.

I övrigt har vi hämtat granstolpar i skogen. Hämtat och hämtat, kapat och kvistat och burit. Jag höll mig till bärandet, säkrast så. 161 stycken, minst, blev det. Gött. Vinterhagar ska upp vettu.

That's it, we win. Over and out! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback