What?!

Jag trodde ärligt talat inte att det var sant. Kände för att sitta och stirra på skärmen tills resultatet ändrade sig på något mirakulöst sätt. En del av mig önskade att jag kunde skylla på vårt bortdömda mål. "Vi spelade inte för att vinna utan för att inte förlora, det går inte." True. Rickard Wallin är en vis man. Har bestämt mig för att sympatisera med spelarna över den pinsamma förlusten istället för att skämmas över den. Hm med tanke på det kanske jag borde undvika att kalla det pinsamt...och säga att jag skulle kunna skämmas.

Tjeckien vann mot Lettland med 4-2, Finland vann över Danmark med 5-1, USA-Österrike 5-1...hur det gick för oss vet ni kanske redan. Vi förlorade mot Norge efter straffar, vi förlorade mot Norge första gången ever i VM-sammanhang. Damn. Sånt som händer. Kan passa på att påpeka att Danmark spöade Finland med 4-1 ifjol. När jag tänker på det känns det lite bättre eftersom vi åtminstone var nära att vinna...

Utan att säga I told you so så will jag påpeka att jag varnade för att Norge skulle "göra en Tyskland". And they did. Tre Kronor borde anställa mig som sierska haha Skämtåsido, nu är det bara att stiga upp på hästen igen och se till att vinna mot Österrike på måndag! Tjeckien förlorade ju faktiskt sin första match i fjolårets VM och de slutade turneringen med guldmedaljer runt halsen. Jag tror vi tar den vägen va? ;)

Lite över info, Lökken (kommer aldrig ihåg hela hans namn) tacklades lite väl hårt i första perioden och fick tydligen ledas av isen efter misslyckade försök att ta sig upp själv. Han visste tydligen inte vart han befann sig heller...hoppas han mår bättre idag! Tjeckiens Radek Martinek fick också en olycklig tackling som dock tog än värre, är osäkert ifall han kommer att spela mer under VM. Mer för hans egen skull än Tjeckiens så hoppas jag att han kryar på sig.

Glömde jag nämna att Skröder satt första straffen mot oss? Tack för den liksom :P Fast jag hejar i och för sig lite på Norge (landsförräderi :O hehe), främst Modoiterna såklart :P Nu när de redan har slagit oss kan de ju få klara sig vidare från gruppspelet iaf, så länge de inte kommer längre än oss ;D Men där är det ju ingen fara för vårt mål är ju guld. Vi får se hur det blir med den saken men for now:

You're a good soldier 
Choosing your battles
Pick yourself up
And dust yourself off
Get back in the saddle

You're on the front line
Everyone's watching
You know it's serious
We're getting closer
This isn't over

The pressure is on
You feel it
But you got it all
Believe it

Sådär några väl valda Shakira-ord riktade till vårt kära landslag! Do toho Tre Kronor! Now we're back in the saddle! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback