To win...or not to win

Antingen går man för vinst eller så kan man lämna walk over. Vad är det för snack om att vi ska fega ur och förlora med flit för att få "lättare" motstånd i kvarten? Dumheter! Det skulle inte förvåna mig ifall Kanada skulle gå ut på plan med den taktiken men jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att Sverige går för vinst ikväll om inte annat för hederns skull. Såklart man kan ha som taktik att gå för vinst men inte ta ut sig...men ja. Vem har förresten sagt att Tyskland är ett lättare motstånd än Ryssland? Med tanke på Tysklands fina resultat under turneringen och det faktum att de slog Ryssland i sin första match så ja...jag vet då inte, jag skulle inte ropa hej förrän jag kommit över bäcken.

Vad har hänt med USA förresten? Jag är väl medveten om att landslag inte är statiska och att det inte går att anta att ett lag ska vara bra bara för att de var det året innan men USA hör ändå till de som "alltid" brukar hålla sig i toppen men de har känts lite darriga. In my opinion hör väl Tre Kronor till de som "ska" ligga i topp men se bara hur det gick i OS. Det vill vi glömma, men min poäng är att allt kan hända i hockey!

Niklas Sundström har förlängt med Modo :D Jag vet att det finns många därute som tycker att "gammgubbarna" ska gå i pension eller nått men jag råkar höra till den skaran som tycker det är fantastico att han förlängt och som håller tummarna hårt för att Timander också ska göra det!

Varmt ute, kallt inne - så har dagen i övrigt sätt ut. Snart börjar hockeyn, är fortfarande sur på Viasat för att de snuvar mig på matcherna men ja det är som det är i dagens snikna värld :P Har endast tre veckor kvar på praktiken. Dags att ta tag i rapporten på allvar. Är riktigt irriterad på universitetet över att de tycker vi ska vara klar med den två dagar innan praktiken slutar. Korkat. Well de får skylla sig själv ifall de får in en mindre bra uppsats. Fatta att det snart är sommar!

Apropå sommar, mördarmyggen har kommit hemma :( That's what I hate the most about the summer! Jädra insekter av alla olika förbaskade slag. Nä fy bubblarns! Eurovision Semi 1 imorgon, semi 2 på torsdag och final på lördag. Heja Sverige...not so much men jag vill att vi ska komma vidare till final för jag tycker det börjar bli pinsamt att det går så dåligt för oss. Irland är enda landet som har vunnit med samma artist två år i rad och jag kan meddela att de då vann tre år i rad och sedan efter att Norge varit vinnare ett år så vann Irland igen. Tyskland lär nog inte gå till historia med något liknande, inte i år i alla fall. Nu känner jag att jag måste sluta skriva men jag lovar att återkomma med några inlägg om Eurovision i veckan, lite rankningar kanske till och med :P Lyssnade på Islands på isländska, det var en upplevelse! Hoj med er! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback