Succé?

Jädra Italien som snuvade oss på andraplatsen igår. Den låten var inte bra på något vänster, tror jag hade den som 22:a i min personliga rankning. Det hördes knappt att han sjöng på engelska eller att han sjöng för den delen. Well, vi tog hem vår bästa placering sen Charlotte (då Nilsson) Perrelli vann 1999. Heja Sverige! Jag vill lyfta fram det faktum att sist Eurovision och finalen i hockey-VM låg samma helg så vann vi båda. Känns som att vår tredjeplats är en vinst med tanke på hur det gått tidigare ord och då vore det inte helt fel med en guldmedalj på det. Heja Sverige!

Nu till något helt annat. Jag drömde en spännande dröm inatt. Spännande var kanske att ta i, vi (som i jag och två av mina systrar) var ute och åkte skidor. Jag hade problem som bara den med att få mina skidor att sitta kvar...det var sådana som man knäpper fast runt sina skor, den typen man hade när man var liten. Jag i alla fall. Anyway så var jag förbannad över att jag tappade dem och så helt plötsligt konstaterade syster 1 att det nog berodde på att vart fastsättningsanordningen satt på skidan. Jag hade nästan inget skidblad framför anordningen och jättemycket bakom. Petter Northug dök upp också när jag och syster höll på fundera över hur vi skulle mäta upp 1 km...sedan åkte vi upp i skogen i mörkret med andra syster först...hennes pannlampa lyste inte speciellt bra för oss andra hehe. Det fanns kakor i skogen också och knäck. Mumma :P

Efter denna hysteriskt roliga dröm så kunde jag inte låta bli att dela med mig av den och som vanligt kom diskussionen kring drömmens bakgrund upp. Vi kom fram till att Northug hade nog dykt upp för att jag igår försökte komma på vem jag tyckte Rysslands sångare liknande, i vissa vinklar är de väldigt lika och framförallt sett till mitt minne av hur de båda ser ut. Jag har tyvärr inte hittat någon bra bild för att illustrera detta för er. Tur att mitt undermedvetna löste den gåtan i sömnen efter att jag gått och tjurtänkt på det en hel dag...:P

Nog om drömmar. Ikväll är det FINAL i hockey-VM. Jag hade tänkt lifta ner till city med lastbilen nu på förmiddagen men så kom jag på att jag i så fall får titta på finalen själv och dessutom med ett internet som fetlaggar. Jag omvärderade läget och med lite tur så ordnade det upp sig.

Bara två veckor kvar av praktiken. Känns som att jag är inne på vecka två men jag börjar vecka sju imorgon :S Dags att sätta igång ordentligt med den där förbaskade uppsatsen...

Nu ska jag ladda för hockeyn ikväll ;) //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback