Ryska björnen har vaknat

På tvn spelar Kanada-Ryssland, imorgon spelar Sverige-Tjeckien och förhoppningsvis spelar vi VM-final några dagar efter. En sak i taget! Jim-Elin gör mig alltid förvirrad, lär mig aldrig vad spelaren heter eller vilket lag han tillhör men det låter som att kommentatorerna säger Jim-Elin...Synd om Norge som fick spö av Finland. I och för sig är det väl stort nog för Norge att spela kvartsfinal men det hade varit roligt ifall de hade fått spela semi.

Eurovision om en halvtimme. Vi har bakat muffins, de blev väldigt goda! Jag hoppas att de smakar lika bra imorgon när de ska fikas upp :) Vi testade att göra en muffins utan smör, med andra ord klickade vi ut en innan vi blandade i smöret, för att se hur stor skillnad det blir. Vi konstaterade att de med smör i blir godare men att de är fullt ätbara utan smör. De blir lite mer kompakta bara, inte så mycket torrare eller det beror kanske på smet men inte this one i alla fall :P 100 gram smör, 2 ägg, 1½ dl socker, 2½ dl mjöl, 1 tsk bakpulver och 3 msk kakao. Svårare än så behöver det inte vara. Får se vad de får betyg imorgon ;)

Mycket känslor nu...no kidding. Vad annat ska man vänta sig när Ryssland och Kanada är på isen? Nä nu ska jag packa helgväskan och så är det, som jag sagt tio tusen gånger redan, Eurovision klockan nio. Don't miss it ;) //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback