Krångel och båg

Min tumme krånglar. Min högra tumme för att vara exakt. Den övre...eh böjen?...hakar upp sig. Det är inte speciellt nice på någe vis och jag vet inte alls vad det beror på. Dock börjar teorierna samlas på hög ganska snart i diskussion med övrig befolkning i huset. Sms-tumme. Reumatism. Dator-tumme. Hm det kan nog vara både det ena och det andra. Just nu är det tigerbalsam-tumme. Det stinker, ja stinker, "pepparkakor". Snuffarna får markera den salvaktiga lukten, muterad pepparkakslukt kanske.

Det problematiska med det hela är att 1. det är inte speciellt smidigt att göra något alls med lindad tumme/hand 2. jag har en del arbeta på datorn som måste göras idag och 3. det är allmänt irriterande när diverse kroppsdelar inte samarbetar. Well I'll get over it.

Jag har förresten bestämt mig för hur jag ska ta gårdagens förlust - Heja Norge! Jag läste Magnus Nyströms krönika och så tänkte jag lite. Ja resultatet har jag redan presenterat.

Glömde visst nämna den trevliga valborg vi hade igår. God mat, gott sällskap, ja det kan inte annat än att bli succé :P Tycker dock synd om Vikingen som fick problem med Modobilen på vägen hem :( Så nu ska jag återgå till det oundvikliga datorarbetet så att jag kan låta min hand vila bort sina åkommor ;P //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback