Klockan snurrar bakåt

Jag surfade just in på Riksbankens hemsida för att kolla vilka typer som hamnar som motiv på de nya sedlarna, i pedagogiskt syfte vill jag ta och tala om, och möttes av en chockerande bild på prototyper av de nya mynten. Tydligen ska alla utom 10kronorna ändra på och ja så kommer ju 2kronan tillbaka, även om den aldrig existerat i min värld. Tidigast 2014-2015 ska bytet ske stod det, men såp här ser de ut iaf:

Snacka om en resa bakåt i tiden. Undra ifall det går att betala med de mynt vi har från när mamma och pappa var liten för jag kan då säga att de femkronorna är nästan identiska med den ovan. Well vi ser väl. Lite upprörd blir jag, jag gillar inte när det håller på och ändras med mynt :P På den fronten är jag rätt konservativ, med andra ord är jag strängt emot Euro till Sverige.

Det går trögt i hockeyn. 2-2 efter två spelade säsonger. Oj oj. Vinst ikväll är ett måste för att vi ska säkra en kvartsfinalplats eller ja vi måste åtminstone vinna i förlängning för vi behöver minst 2 poäng för att slippa vara nerviga imorgon mot Kanada. Trist att både Danmark (visserligen väntat) och Slovakien redan fallit bort från att kunna ta sig till kvartsfinal. Kul att Norge kör på som tåget och nästan tog igen 0-3 mot Kanada. Heja Norge!

Back to work! //Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback