Vind och havregryn

Det sägs att havregryn är nyttigt. Tydligen ska man få tjockare hår av att äta det. I och med att jag vuxit upp med lärdomen att havregrynsgröt är en stadig och nyttig frukost så gör jag mitt bästa för att trycka ner det varje morgon när jag är i Umeå. Det må vara nyttigt men inte är det då gott i alla fall!

Nu kommer stunden ni har väntat på - publicering av bilderna på min påbörjade tubhalsduk! :P Orkade inte ta någon bättre bild men som ni ser är den rätt så bred och än så länge inte alltför lång. Jag lovar att jag ska hålla er uppdaterade om hur det går!

Lilla spöket fick följa med som stick-stopp :P Stickorna är lite för korta för mitt ändamål, vilket jag har mig själv att skylla, men jag tejpade fast en papperklump i ena änden av stickan så att maskorna inte kan smita iväg :P Den är vid det här laget ca 40 cm lång och ungefär 50-60 bred.

Next up är det lila nystanet längst till vänster och sen ska de stickas upp en efter en i den ordningen de ligger :) Blir nog till att sticka lite nu på förmiddagen i kombination med plugget.

I eftermiddag ska jag iväg och Zumba med Vikingen haha det kommer bli hysteriskt kul. Har kört Zumba med syster nu när jag varit hemma och ja...hahaha jag kommer nog kunna skratta musklerna i form ifall jag inte lyckas träna dem i form ;D Sedan är det hockey ikväll och dessutom hockeydokumentär på Eurosport och Örnsköldsvik och Modo, yey klockan 20.00 så missa inte den om ni har kanalen!

Nu måste jag packa upp. Mitt rum gick från städat till kaos i och med att jag kom hem igårkväll :S Ops :P

Elins slutord: Creme Fraiche är nyttigt för själen...tror jag //Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback