Verb i alla dess former

Att zumba, har zumbat, igår zumbade jag. Ett nytt verb har fötts och det var då på tiden. Ikväll har jag zumbat, väldigt alldeles nyss. Blev lite senare än planerat men det uteblev inte och huvudsaken det säg!

Nu till något helt annat - långsinthet! Jag säger då det att en del av mig är emot skadeglädje och sådant som har med "hämnden är ljuv" att göra men en annan del av mig är förälskad i det nyss nämnda. Speciellt när det kommer till hockey. Jag kan vara objektiv, men det är sällan jag väljer att vara det. Ikväll gick SAIK vidare till SM-final och jag ska säga er det att jag hoppas att få njuta av att de förlorar guldet så tidigt som möjligt. För det är väl allmänt känt att det inte handlar om att vinna ett silver, man förlorar ett guld och man förlorar SM-finalen.

Jag är inget stort fan av FBK men jag är långsint som f*n när det kommer till matchen som SAIK spelade mot oss i slutet av fjolårets grundserie där de gjorde mål med 6/10 sekund kvar av matchen! Det kommer jag inte släppa förrän vi tar vårt nästa SM-guld! Därför hade jag hoppats på att LHF hade gått vidare, men det visste jag var lite för höga förhoppningar (ta det inte så hårt Luleåiter). Sak samma, nu koncentrerar vi oss på kvalserien och eftersom det verkar som att det inte blir hockey för min del på söndag så satsar jag på sista matchen mot SSK istället.

Nu ska jag slå ihjäl en fluga, något jag behövt göra en gång i Umeå under de två år jag bott på Gluntens :P, och sedan ska jag slänga omkull mig och ladda för morgondagen! Sverige-Lettland imorgon igen btw, blir nog till att se den matchen eftersom jag valde bort den förra! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback