Våffeldagen

Måste bara berätta om min kära spökbrandvarnare innan jag ger er en resumé på gårdagen. När jag kom hem igår, med telefonen mot örat för jag pratade med lillasyster, pep min brandvarnare för att varna att batteriet börjar ta slut. Det var ganska väntat men det som däremot inte var väntat var att den skulle fortsätta pipa efter att jag tagit ut batteriet?! Jag kan ju säga att jag blev inte alls glad och om man frågar syrran lät jag nog smått hysterisk. "Den kan ju inte pipa utan batteri, tänk om den börjar tjuta MITT I NATTEN" haha ja det var en dramatisk stund men sedan kom vi fram till att det nog berodde på lite left overs i systemet ;)

Det blev våfflor igår ändå och jag är glad att jag tog reson :D Såklart lämnade jag kameran hemma så jag har inga bevis på att jag numera är licensierad våffelgräddar. Ni kanske inte tycker det är svårt, men för någon som aldrig gör det eller gör det en gång per år så är det trixigt att få dem perfekta :D Förutom att jag var dum nog att lägga dem på hög så gick allting som på en dans och jag fick en trevlig fredag på Berghem med gott sällskap :D

Ja det här med sällskap, jag offrade mig och färgade Vikingens hår igår :P Jag skriver offrade mig eftersom jag är sjukt feg när det gäller sådant. Men jag tror att hon blev nöjd och jag tror till och med att jag blev nöjd med resultatet :D Det är ett jädra jobb att färga så mycket hår iaf haha och det hjälpte inte att de medföljande plasthandskarna uteblev så att jag använde plastpåsar ist :P Det enda missödet var att jag måste ha hett händerna mot kroppen för att fixa plastpåsarna för jag märkte nu på morgonen att mina vita skjorta (varför hade jag inte tagit av mig den för?!) har flera fläckar :( Nu håller jag tummarna riiiktigt hårt för att jag kan rädda den!

Fick förresten en extra lönebetalning igår...har ingen aning varför men jag klagar inte :D Jag är så dålig på att tyda lönespecen :S Hehe så går det när man inte är arbetsvan kvinna :)//Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback