Tiden har vingar

Oj vad fort de senaste veckorna har gått :O Jag insett att jag bara har två dagar på mig att hinna en hel del saker innan jag åker iväg för praktik :S Men det är ju det jag väntat ivrigt på så jag ska inte klaga :D Jag har just återvänt från övervåningen där jag umgåtts med trevligt folk och fikat. Blev till och med lite hockey och tyvärr så vann Skellefteå. Well jag bryr mig inte så hårt även om jag hellre ser Luleå i final. Två matcher kvar så allt kan hända.

Imorgon blir det lite skola och sedan ska jag hjälpa Vikingen att flyttstäda :D Jag verkar ha en tvättid som ska kommas ihåg också. Blir nog bra! Just nu är jag inte ett dugg sugen på att göra kväll och det ska jag nog inte göra på ett tag heller men samtidigt är jag lite handlingsförlamad av de saker jag kanske borde försöka göra. Sånt är livet, det ska nog bli bra det med. Nu börjar jag känna mig väldigt upprepande så det är väl bäst att vi går vidare.

Jag jobbar på att hitta åt ett mail...dags att rensa inkorgen verkar det som. Vi hade en gästföreläsare från Sydafrika idag, väldigt intressant föreläsning men också skrämmande på många vis. Sydafrika är ett av världens länder som lägger mest pengar på utbildning men på grund av korruption med mera når pengarna inte fram och de har, enligt hon som föreläste, väldigt långt tills de visioner som förmedlas i styrdokument/policys kan förverkligas. Nog för att jag vet att det finns folk överallt i världen som har det svårt men när hon berättade om de fattigaste, de som drabbas hårdast av det ovan nämnda, så ja...det blir så mycket verkligare i en sådan situation i jämförelse med nyheterna i tidningar och på tvn.

Väldigt intressant i alla fall som sagt och jag tänkte inte ens på att hon pratade engelska vilket måste ge ett gått betyg till mig när det gäller min förståelse/användning av engelskan! Nu ska jag se till att göra några av de där måstena, varför är inte måsta ett korrekt ord förresten? Fundera på den ni, ett mycket användbart ord ifall ni frågar mig! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback