Ten-ta...meeeeeeen!

En storm av känslor. Trötthet. Nervositet. Lättnad. Glädje. Tvivlan. Likgiltighet. Ja jag pendlar ganska i humör när det kommer till tentor men vet ni vad? Nu är den sista salstentan skriven! Innan sommaren alltså. Vi ska inte ens tala om FEK-tentorna än. Så fick jag, finally, bedömning på min individuella skrivuppgift som skrevs i början av momentet. Det var rätt spännande att läsa omdömet.

Efter ungefär två stycken där min lärare gick igenom vad jag gjort bra/kunde ha gjort bättre, kom följande: "Men även om din analys håller klar VG-nivå, så innehåller den ingen referens till Unescorådet/Specialpedagogiska institutet. Skriften ingår i uppgiften och ska därför finnas med. Komplettera därför lite i din text så att du får med åtminstone någon referens till den." Tror ni att jag blev lite arg? Ja det blev jag. Mest på mig själv. Fast samtidigt på läraren. Står det att vi måste referera till något så har jag alltid med minst en referens! Okej jag kanske hade missat det tänkte jag, fortfarande ganska arg. Så bläddrade jag vidare till nästa mail som jag fått 45 min senare.

Där stod följande: "Jag kollade närmare på instruktionen igen och såg att Unescorådet faktiskt inte nämndes i samband med inlämningen som skulle göras efter seminariet. Därför behöver du inte komplettera inlämningen, utan din uppgift är godkänd." Puh! That's all I got to say. Lättnad var det ja.

När jag skrivit tentan kilade jag hem till Vikingen och när hon kom hem körde vi Zumba och när jag återvände hem kring fyra slog jag mig ner med tredje boken om Temperance Brennan av Kathy Reichs och där blev jag sittandes tills den var slut. Böcker är en fantastisk upplevelse. Jag gillade dock den första och andra boken lite bättre än den tredje men något jag verkligen inte kan klaga på i den tredje är vändningarna. I didn't see that coming om jag säger så.

Tyckte jag höra någon skrika väldigt frustrerat när vi satt och skrev tentan. Undra ifall någon fick en ångestattack...eller det kanske var "my inner voice" som snubben i Mr. Sunshine.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback