Språklektion och straffar

Ikväll har jag haft språkkurs eller snarare språkutbyte med min slovakiska granne :D Väldigt trevligt och lärofullt så jag tänkte dela med mig av min nyvunna kunskap innan jag börjar överväga att slänga omkull mig :P

Volam sa Elin Egnor. Som zo Svedska (det ska vara ett v ovanför s:et men vet inte hur jag gör sånt på min dator...). Studujem za ucitelku (samma här över s,u och l). Nehovorím po slovensky. Som unavená! Ahoj!

Och vill ni veta något? Den slovakiska spelaren Satan heter inte det utan han heter Satan med ett v över s:et vilket innebär ett heeelt annat uttal men de skriver aldrig ut dem när de är utanför Slovakien för ingen fattar det ändå :P Men nu fattar jag, så bli inte förvånad när jag skriker shaaaatan ifall han gör något dumt i VM :D

Till en annan dag ska jag ha kollat upp hur jag skriver de där v:na eller mackorna som jag valde att kalla dem efter att ha frågat Zuzana vad de heter. Hon sa något som är omöjligt för mig att uttala så jag kalla teckent för macka ;)

En poäng i Södertälje. Kunde gått bättre men samtidigt kunde det gått sämre. Heja Modo, nu tar vi hem vinsten i nästa match! Var målregn mellan Örebro - Rögle såg jag...hehe :P //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback