Sista apelsinen och en liten paus

Apelsiner är som godast under vinterhalvåret men nu börjar de bli tråkigt torra igen. Blodapelsinerna är fantastiskt goda men från och med nu kommer jag stå över "vanliga" apelsiner till nästa vinter :P Apropå frukt, visste ni att det är ett ämne i äpplen som gör att man blir hungrig? Fail on me som under mina snart tre år på universitetet mer eller mindre alltid gnagt på ett äpple vid tio-fikat för att undvika att bli alltför hungrig till lunchen. Vetskapen om ämnet som gör mig hungrigare fick mig att ge upp äpplena, som jag är rätt less på, för annan frukt.



Problemet är att det är så behändigt med äpplen. De behöver inte skalas eller delas eller något annat för att de ska kunna ätas. Apelsiner måste skalas och de är rätt söliga, men oh så goda. Bananer måste skalas även om det är fort gjort. Ja vad mer kan jag komma på. Nä det får räcka med de vanliga kurserna.

Nu har jag varit i kontakt med studievägledaren på handelshögskolan. Jag ska läsa 30 hp Företagsekonomi A53 till hösten. Dock måste jag kontakta lärarprogrammets studievägledare igen så att jag inte "mister kopplingen till programmet" som den förstnämnde uttryckte det. Så tillbaka till ruta ett fast med lite mer info. Jag är nervös, det ska erkännas. Det är alltid lite spännande/nervöst att byta institution för man vet inte vad man kan vänta sig. Men än är det långt kvar och innan dess kan jag ju alltid vara nervös inför praktiken som drar igång om ca två veckor ;P Kanske ska koncentrera mig på tentan först. Så får det bli! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback