Semlor och paltkoma

Så var semlorna färdigbakade och uppätna. Inte alla men tillräckligt många för att vi skulle få paltkoma. Jag ödslar ingen tid på att beskriva dem eller förloppet utan istället får ni se själv :)

Eftersom varken jag eller Vikingen gillar den traditionella sorten är fyllningen i den vänstra chokladmousse med chokladbitar i och banan och i den högra vaniljvisp och blåbär :D Får tacka vår klasskamrat Patrik som kom med den snillrika idén att he mousse i!

Vikingen tog det väldigt bokstavligt när jag sa åt henne att hon borde toppa sin med en bananbit :P Fina mästerverk och goda :D

För övrigt kommer jag inte ihåg ifall jag nämnt den vänskapliga rivaliteten som lett till diverse gliringar som åkt upp på en del dörrar :P Oundvikligt med en Timråit och en Modoit i samma korridor. Jag mötte vår kära Timråi igår och väntade bara på en kommentar angående kvalserien men jag slapp förvånansvärt nog undan. När vår kvartersvärd kom förbi mitt i baket idag och sa "stackare, vad dum de är med dig" så sa jag glatt "nej nej det är ingen fara med mig det är ingen här som sagt något och jag börjar återhämta mig nu"...när jag säger det styr han igen min dörr så att jag ser vad han syftade på.

Oj oj oj nu ligger du risigt till Andreas! Btw, om jag inte lagt upp en bild på den nedre lappen tidigare så är det en lapp vår käre Timråit satt upp och efter en del förskönande från min sida så passar den mycket bra där :D För sakens skull bör påpekas att Timrå inte heller gick till slutspel och i och med ingemansland kommer vi dra in pengar medan de går hemma och gör ingenting ;) Min spåkvinne-gen gav mig en framtidsvision som jag delade med mig av som tack för kvalserieskylten.

Känner mig lite taskig som drog in Anton Lander i det hela men det får jag ta :P Kanske ska passa på att återigen påpeka att det är vänskaplig rivalitet som är nyttig för själen. Timråiten i byggnaden bredvid tyckte åtminstone synd om oss Modoiter, det ska han ha cred för fast som sagt hellre kval än ingemansland för vi tänker då minsann inte sabba kvalet så att vi åker ur, det kan ni drömma vidare om!

Nu ska jag sticka och vila ner semlorna :) Hej så länge! //Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback