Räknar ner

Insåg att det är drygt en vecka kvar fram till praktiken :) Spännande och nervöst. Hade en diskussion med Vikingen angående det här med nervositet och vi kom fram till att den dagen man inser saker som att nervositeten aldrig kommer försvinna oavsett hur gammal man blir, den dagen kan man kalla sig själv för vuxen. Krävs dock lite mer än det, men om vi vänder på det så kan vi säga att man inte kan kalla sig vuxen förrän man accepterat nervositetens eviga existens ;)

Samma sak gäller när vi pratar om att vara säker på framtiden, man kommer nog aldrig vara helt säker på vad man ska/vill/borde göra. Alla andra sådana känslor som man som liten (åtminstone naiva lilla jag) trodde skulle försvinna när man växte upp tänker troligast stanna kvar. Too bad, they ain't going anywhere :P Bara att leva med det antar jag. Haha men tänk vilken utopi att växa ifrån såna besvärligheter ;)

Är glad över att jag har hockey-grabbar som hjälper mig att hålla koll på min favoritvärld, vill ni ha en lite mer välgrundad "analys" av vm-truppen kan ni kolla kommentarerna i mitt inlägg och tacka Magnus för hjälpen :D Eftersom jag har planer på att bli Sveriges nästa Marie Lehman så är det nog dags för mig att sätta mig in i mer än Modo och ytan av Tre Kronor ;) Ett steg i taget och sedan ett steg till som Kent Andersson skrev i sin dikt Ingens hund. Hoppas jag fick namnet rätt nu...men jag är på god väg med tanke på att jag för inte alltför många år sedan mest brydde mig om Modos resultat :)

Nu på morgonen har jag hunnit städa, tänkte att jag måste försöka ha det halvfint när jag får finbesök från Övik ikväll :) I eftermiddag blir det Zumba och såklart HOCKEY! Väldigt viktigt att vi vinner över Växjö och tar oss upp i täten. Det är ju bara sex matcher kvar av kvalserien efter ikväll. Let's see where life takes us! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback