Radioapparat och prat

Ibland har jag radion igång under natten och imorse vaknade jag av en skrikandes/gråtandes kvinna. Hon hade tydligen vunnit något. Kul för henne och jag antar att jag har henne att tacka för att jag kom upp i hyfsad tid. Jag har nämligen gett upp tanken på att lyckas ställa mobilväckaren så att den faktiskt ringer när jag vill...eller överhuvudtaget. Jag gett leta fram min riktiga väckare och köpa batteri till den tror jag. Huvva, tanken på att vakna av en tjutande/pipande väckare får mig att rysa. Fast den är nog inte värre än signalerna som finns tillgängliga på mobilen.


Det är lite dumt. Alltså inte det med väckare. Eller det också. Nu tänkte jag på peddan. De tycker att det är okej att komma ut med information om tentan sådär två dagar innan. Nä okej det är fyra dagar innan och så var det sist också. Men jag vill som veta vad de har att säga innan jag börjar plugga på allvar för ifall jag börjar fokusera på en sak som inte ens hör till...ja då måste jag ställa om sen och ja det är inte så lätt...många ja där...



Igår slog FBK ut BIF vilket innebär att FBK möter AIK i semin. Precis som jag ville och jag hoppas att jag inte får äta upp att jag sagt att FBK har större chans att krossa AIK än vad BIF skulle ha haft. Jag har iofs inte sagt att det kommer hända men jag hoppas. Big time. Jag har egentligen inte så mycket emot AIK. Eller alltså det är lite som Petter Northug. Jo jag har ganska mycket emot dem. Både AIK och Northug ;)

Däremot är inte AIK det enda laget jag "ogillar" i hockeysverige. Vi kan säga så här istället, Modo är det enda laget för mig. Sedan sträcker jag mig så långt att jag är passivt fan till Björklöven så länge de inte spelar i samma division som oss :P Tja norrlandslagen ogillar jag väl lite mindre. Men så länge de spelar i samma division som oss så... ;) Nu hoppas jag i alla fall att Luleå skärper till sig och tar hem matchen på lördag för ifall de låter DIF ta ikapp då är det kört vill jag påstå. Känns inte positivt för LHC men vi ser väl.

Blev mycket text idag men det får ni ta :P Nu ska jag ta och dyka ner i de oh så intressanta böckerna //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback