Packa och stå i

Det är helt enkelt hopplöst att packa lagom. Som svensk borde jag ju vara bra på det här med lagomhet. Eller inte. Antingen blir det för mycket eller för lite, vi kan nog slå vad om det. Nu kämpar jag på här och försöker vara rationell i vad jag trycker ner i väskan. Det lättaste är att börja med det som faktiskt MÅSTE med. Typ mobilladdare, bankdosa, datorn, börsen men allt det där är sådana übersjälvklara saker.

Sedan kommer vi till den kinkigare kategorin. Vad som BORDE följa med hem. Ja även om jag har syskon hemma med samma size på det mesta av kläderna så kan det ju vara bra att ta med sig sina egna ;) Kläder borde till en del stå under MÅSTE men det är ju egentligen bara en viss mängd kläder som måste med. Det som BORDE följa med är alltså en del egna kläder ;) Kanske externa hårddisken ifall jag har något jag får för mig att behöva, lite kurslitteratur och lite material från tidigare kurser som kan vara nyttiga under VFU:n. Eftersom det fortfarande är för kallt för att ta fram vårjackan (min är nog närmare en försommar-jacka) borde jag dra med mig den och vinterjackan (som jag iofs har på mig) plus min mellantings-jacka. Det är inte lätt.


Sist men inte minst har vi en KANSKE kategori som egentligen skulle beskrivas med kategorin med saker som man helst vill plocka hem men som kanske inte behövs. Just nu funderar jag om jag för enkelhetens skull ska dra hem mina egna matlådor även om jag vet att det finns hemma men inte i samma mängd. Min hårtork känns som onödigt bagage men, det här kan låta oerhört komiskt, jag känner ju den till skillnade från syrrornas...haha bra där Elin. Jag råkar dessutom vara lite av en smyckesmänniska men att dra hem alla smyckena för att ha hela urvalet där känns ju oerhört onödigt.

Det jag egentligen kommit fram till är väl att det är få saker som jag rent av MÅSTE ha med men väldigt många saker som jag VILL ha hem för att ha dem tillgängliga ifall jag får för mig att jag behöver dem. Svårt fall, doktorn grät. Även om problemet tycks oerhört skrattretande, även för mig, så hjälper det inte mitt packande tyvärr :( Haha men det löser sig, sa k....nä don't go there liksom. Vikingen har skadat mig för evigt, fast hon skyller sitt fist bumpande på mig också så then we're even :D //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback