Ny kurs och nya bekantskaper

I en klass på ca 50 pers är det svårt att hålla reda på alla. Jag känner ganska många från terminerna på svenskan och så har jag lärt känna några till som jag jobbat med. Övriga känner jag inte ens igen som mina klasskamrater. Nu har vi i alla fall börjat en ny kurs, en del trevligt folk ska tyvärr inte läsa den med oss och så har det kommit till några. Vi är dessutom indelade i "praktik-grupper" utifrån vilken lärare som ska besöka oss och tack vare det kan jag sätta namn till ytterligare några ansikten och få lära känna några fler trevliga personligheter!

Eftersom vi har haft väldigt få timmar på universitetet under våren blev det lite av en chock för huvudet när vi idag gick 10-16. Inte så lång dag men som sagt, det handlar om vart man kommer ifrån. Första veckan på paniken lär som vanligt vara rätt utmattande men på ett positivt sätt :) Hm det där kändes kryptiskt men det tar ett tag innan man vänjer in sig på arbetsdagarna :P

Knappt en vecka kvar nu och jag peppar till TUSEN! Exalterad och nervös på en och samma gång. Jag vet att jag tjatat om nervositeten tidigare men jag är bara ärlig ;) Nu ska jag äta middag lite extra tidigt för att bota huvudbanket och sedan blir det till att försöka planera packningen inför praktiken :S //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback