Norge i all ära

Okej, kanske ska inleda med att säga som krönikör Karlsson: man får tycka vad man vill. Det innebär ju då också att jag får tycka som jag vill och jag säger då det, Norge i all ära men fy skämmes Petter Northug. JA han är en grym skidåkare men NEJ jag är inte imponerad av han, inte när han håller på sådär.

Vissa saker är roliga, andra är det inte. Att stanna på mållinjen och vänta in övriga är inte roligt, det är att håna sina konkurrenter och det är DÅLIG STIL. Vilken förebild han är, eller INTE! Ja jag blir faktiskt lite smått förbannad på honom. Precis som jag blev förbannad på Rysslands juniorer som stod och pekade finger och sa opassande saker till Sverige när de vann över oss i JVM. Det finns INGEN anledning till att håna någon annan, psykningar på en viss nivå FINE men har man vunnit så har man vunnit så för bövelen SKÄRPNING!

Det är osportsligt beteende och just som Northug börjat stiga i mina ögon så blir det fritt fall ner till underjorden efter det här!

Åter till att inte lyckas skriva klart inlämningsuppgiften. Kanske ska läsa lite istället. Stickningen går framåt i alla fall. Damn, snacka om opeppad Elin just nu. Imorgon gäller det. Jag mår illa redan nu och jag tvivlar att jag kommer kunna bete mig som människa imorgon. Nerver kallas det. Det är nervigt. Så nervigt att jag inte ens förklarar för er vad det handlar om, känner ni mig så vet ni. Nervigt var ordet. Nervvrak nästa. Inte riktigt så illa men inte är jag på topp inte.

Nu glömmer vi det. Skriva. Läsa. Sticka. Slöa. Jag älskar fredagar. Kan garantera att jag kommer återkomma senare idag med en utläggning om egentid. Känns nödväntigt eftersom vissa inte verkar förstå poängen med det. Over and out for now//Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback