Mobildjungeln och riskokning

Min mobil är s.t.ör.d. Därför har jag finally beslutat mig för att köpa en ny. Jag ser det som en investering men problemet är ju då vilken jag ska välja...Jag är rätt kinkig då det gäller mobiler och jag vägrar betala mer än 1000 för en. Gärna skulle jag köpa en för 200 men i den prisklassen hittar jag ingen som jag kan tänka mig.

För tillfället sitter jag på prisjakt och jämför några. Just nu står det mellan dessa men ja det är lindrigt att säga att jag har svårt att bestämma mig. Någon som har något bra tips att komma med?

Något annat som tränar bekymmersrynkorna är stavningen på den "go go"-ramsan min korridorsgranne lärt mig på slovakiska. Ramsa var väl att ta i, men jag har fått lära mig hur de hejar. Dotto ho var tydligen nära men inte rätt. Så nu funderar jag på ifall det kan vara något i stil med dot toho, do toho, dott oho eller om jag kanske saknar en eller flera bokstäver :P Tack vare att jag förutspådde kallare väder/mer snö igår straffas jag med att inte få veta den rätta stavningen förrän måndag :P Så jag har gått om tid att hitta på alternativa stavningar :D

Lagade förresten en hög matlådor nu i samband med lunchen och stod och svor över att plattan där jag hade riset inte kunde lugna ner sig när jag vred ner så att riset inte skulle koka över...jag vred ner plattan där jag hade spaghettin. Inte konstigt att den däremot aldrig började koka haha grattis Elin. Det tragiska är att det inte är den första gången jag vrider ner fel platta, minns ni när jag stekte blodpudding sist kanske? :P Så det kan gå.

Nu ska jag käka och kika vidare bland mobilerna! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback