Minns ni?

Jag har varit lite smått irriterad över att vi inte hört ett knyst om våra "c-uppsatser" vi skrev som sista examination på svenskan, men idag löste sig mysteriet. Även ifall jag fått reda på mitt betyg via portalen av att jag av en slump kollade så har jag väntat på att få tillbaka den för att läsa kommentarer och så. Eftersom jag är rätt nojig då det gäller omdömen/betyg bestämde jag mig för att tagga ner det lite den här gången och har därför inte varit på någon lärare för att få svar...

Idag fick jag höra av en kursare att våra uppsatser är arkiverade och att vi inte kommer få tillbaka dem! Fine, det må väl så vara men det hade ju varit trevligt med en kommentar så vad man får veta vad man kunnat göra bättre och vad man gjorde bra...tydligen har en del fått det, men såklart inte min grupp. Det gjorde mig lite irriterad men nu väljer jag i alla fall att lite på det registrerade betyget och brister ut i sång över att jag "spikade" svenska 5, första kursen jag fått VG på sedan jag började läsa på universitetet och jag är STOLT! Har lyckats med någon examination här och där eller något moment sådär men aldrig en hel kurs tidigare så det är lite skoj :)

Det här med betyg är ju lite kinkigt för egentligen spelar det ingen större roll med G eller VG (eller MVG vilket vi inte kan få på universitetet) utan det som räknas är att man avslutat kursen. Okej gymnasie- och högstadiebetyg spelar väl roll för antagning och universitetsbetyg för eventuella urval i framtidens jobbsökande men det är ändå illa att det ska göras till en sådan stor grej.

Jag ska egentligen inte säga något för jag är en av många som alltid varit lite hetsig när det gäller betyg men det är synd att det ska vara så. Jag vill påstå att betygshets till och med försämrar prestation och för att inte tala om hälsan. Man gör sitt bästa och så är det bra med det! Det är mitt nya mantra från och med denna stund ;) //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback