Meteorologernas sanning och lördagsmys

Fredagsmys igår, lördagsmys idag. Det finns inget bättre än lugna helger i mina ögon. Bara tentan som stör lite men...ja vem vet jag kanske blir lite klokare av den på köpet ;) Idag ska det bakas kakor med vit choklad och macadamian nötter :D Innan dess ska vi minsann hinna med att Zumba och så blir det till att ha hockeyn igång på datorn medan vi bakar.

Enligt vädersnubbarna ska det bli en varm och solig helg. Jag läste bara rubriken på nyhetsrutan för SVT och drar därefter slutsatsen att de säkerligen menar att södra Sverige kommer få en varm och solig helg. Fast det är ju hela 0,1 grader ute nu, kanske som räknas som en varm dag när klockan inte ens har passerat tio :P

Så ska det låta is back, halleluja! Först och främst så kan man inte annat än att älska Peter Settman. Sen och främst så är det ju ett så otroligt trevligt program även om det är som allra bäst när man kan titta på det med familjen. Jag har inte hittat något negativt med de nya pianisterna heller, verkar kunna sin sak.

Greger har namnsdag idag. Kul för alla Gregers där ute i världen. Namnsdagar är tydligen bara något kristet påhitt (märk väl att jag inte kritiserar kristendomen utan namnsdagen som påhitt) som dök upp för att födelsedagar skulle betonas mindre...det gillar jag inte. Igår hade kronprinsessan namnsdag = flaggdag = fjantigt. Nej jag är ingen motståndare till kungafamiljen men jag är då inget fan heller. Känns föråldrat. Speciellt det faktum att vi ska flagga för deras namnsdagar.

Time to get busy, en sammanställning kvar att göra och sedan ska det pluggas järnet! Än så länge befinner jag mig någonstans mellan irritation och förståelse i min kära pluggsnurra :) //Elin

Kommentarer
Postat av: Jonidunn

I am so happy that this site finally is back to maintain its peak position.

2011-05-25 @ 11:52:36
URL: http://jonidunn.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback