Mathögtider

Hört talas om matklubben.se? Där kan man i alla fall, ifall man är medlem, spara recepten i en nät-kokbok som sedan går att skriva ut om man vill. Det är säkert möjligt på massa matsajter men eftersom jag håller mig till matlagning jag har koll på är jag inte på jakt efter recept så ofta utan har de jag behöver :P Idag fick jag i alla fall mail från matklubben, ja som jag skrev imorse är det ju våffeldagen och såklart promotar de för den. Även om jag igår hade tappat lusten bestämde jag mig för att gå in och kika och nu tror jag att jag kommer dra med mig våffeljärnet och lite ingredienser till Vikingen och hoppas att hon tycker det är en bra idé ;)

I övrigt valde jag att skapa en kategori i min kokbok som jag kallar "mathögtider". Nu sitter jag och fyller på den med recept på kanelbullar, kladdkaka, semlor och annat ätbart som jag kan komma på som har sin "egna" dagar i väntan på att Vikingen ska ringa när hon är klar på universitetet.

Det tar mig till en helt annan helt urbotad grej. Vad tänker de med när de säger att en tenta ska skrivas på Östra Paviljongen och sedan när det ändras sätter de endast upp en lapp på Östra Paviljongen? Puckon! Våran lärare sa i tisdags på utvärderingen att kursen inte varit strulig för att de vill jävlas med oss...ibland undrar man! Sedan brukar jag tygla min ilska med att påminna mig själv om att mina elever i framtiden troligast kommer bli förbannad på mig över liknande saker, så varför inte underlätta lite för våra lärare genom att inte bli för irriterad :P

Tillbaka till receptjakten! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback