Landskampen

Ikväll var det final i det oh så trevliga programmet Landskampen. Lite besviken över att Foppa inte fick vara med i finalprogrammet men samtidigt är han kanske inte riktigt någon höjdare på att åka skidor, vilket mer eller mindre hela finalen gick ut på. Lite orättvist med tanke på att vi äger ut Norge i hockey och de...ja de äger ju inte ut oss men de har ju en tendens att vinna titt som tätt när det kommer till skidor. "Förlora är det värsta som finns och att förlora mot norrmän är ännu värre" som Jon Olsson sa. Illa, vi skulle ju ta hem det här! Jaja jag hävdar att Norge fuskade med sin tackling på Fredrik när han skulle sätta fast flaggan i slutet av hinderbanan.

Apropå vinster och förluster så vann FBK mot AIK och det gick till förlängning i LHF. Just undra hur det går där. Sitter långt inne verkar det som. Jag får återkomma.

Smilies är en viktig ingrediens när jag skriver sms eller chattar. Jag vet som inte riktigt hur jag ska formulera mig för att saker och ting inte ska låta fel ifall jag inte använder smilies. T.ex. om jag skriver...Jag mår bra. så kan det uppfattas som att jag är purken eftersom det blir kortfattat och tvärt. Skriver jag istället med utropstecken kan det också uppfattas surt, nästan lite aggresivt men om jag skriver: Jag mår bra :) Då går det som inte att missuppfattas. Vilket 00-stämplat problem.

Imorgon är det fredag. Jag har haft fredag mer eller mindre sedan i tisdags och det är skönt på ett sätt men samtidigt vill jag bara köra igång med nästa kurs så att jag får komma iväg till praktiken någon gång i år :P Fatta att egentligen skulle man kunna göra bort en lärarutbildning på två år om man skippar att göra kurser utdragna osv. Fast samtidigt tror jag det skulle bli liite väl intensivt. Jag ska inte klaga. Har börjat läsa lite inför kursen som börjar på måndag och haft besök från Övik plus att jag faktiskt älskar min egentid så det här borde ju vara paradiset. Men...som sagt så vill jag att praktiken ska dra igång nu :)

NU har det gått 10 min av förlängningen i Luleå...undra om de tänker spela 4 perioder resten av semi-matcherna också :P

Korkat förresten att folk i Ume gnäller på att det blir så mkt oljud av att sjukhuset har helikopterplatta, screw you fatta att de 45 min det tar (minst!) med ambulans från flygplatsen kan vara 45 min som hade kunnat ägnas till att rädda någons liv! Shame on you själviska människor som gnäller! Jag bor fasiken granne med sjukhuset och ja det låter men herregud, man vänjer sig och om inte annat kan man ju ta och flytta!

Yes! Bra där Simon Hjalmarsson, Lule tar hem sin andra match mot SAIK och även denna gång vinner de i ot :) Trevligt trevligt men då vet vi det gott folk, over and out från Ume //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback