Helgdagar och halsdukar

Innan jag ger er en uppdatering av hur det går med halsduksstickandet tänkte jag dela med mig av en uppenbarelse: vi har väldigt många "mat-dagar" i Sverige. Häromdagen var det tydligen pannkakasdag, så den 25:e är det som sagt våffeldagen, så har vi ju semledagen, kanelbullens dag, kladdkakans dag osv. osv. Jag hade diskussionen med min slovakiska granne och även om en del av dem är mer eller mindre "inofficiella" så finns de ju. Skål för det!

Så har jag fått lära mig att jag ser tysk ut :P Nä nu till stickandet.

Jag är lite tveksam till bredden...men den är lika bred som den i beskrivningen. Jag kanske skulle ha haft den här funderingen någonstans mitt i det första nystanet och inte när jag ska påbörja det sista :P Well det kommer nog bli great i vilket fall, den är väääldigt varm i alla fall :D

Landskampen på 3:an, det missar ni väl inte? //Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback