Finally

Sådär, nu lyckades jag komma åt vm-truppen till de vm-förberedande matcherna. Blev förlängning mellan SAIK och LHF iaf, när ni läser det här är troligast matchen slut och jag hoppas att LHF står som vinner. Som sagt, jag hejar inte på något lag i slutspelet men jag tycker att LHF kan ta och vinna ;)

Truppen var det ja! Då ska vi se vad Pelle Mårts och co har hittat på denna gång.

Truppen:

MÅLVAKTER

Daniel Larsson

Mark Owuya

BACKAR

Klas Dahlbeck

Mattias Ekholm

Oscar Eklund

Daniel Fernholm

Staffan Kronwall

David Petrasek

Henrik Tömmernes

FORWARDS

Daniel Brodin

Jesper Fasth

Andreas Jämtin

Anton Lander

Johan Larsson

Nicklas Lasu

Björn Melin

Niklas Persson

Jakob Silfverberg

Martin Thörnberg

Patrik Zackrisson


Jag vet inte om jag har läst det någonstans men jag får för mig att Viktor Fasth är aktuell inför VM, något annat vore konstigt i mina ögon. Ingen Liv i år för han har tackat nej om jag har hängt med, det gör inte mig något för jag har aldrig riktigt känt mig trygg med honom i mål även om han är en bra målvakt. En hel del av de yngre spelarna med och även om det här bara är en "för-trupp" så tror jag att det kommer se ut så i VM-truppen också. Jag gillar att Mårts vågar ge de yngre en chans! I övrigt ska jag erkänna att jag inte har superkoll på övriga spelare eller ens de nämnda men jag litar på att vårt team tar ut ett great lag till VM :) Åh snart så, snart så :D //Elin

Kommentarer
Postat av: Mange

Ett par spelare från Färjestad och Skellefteå lär peta bort några ur den den truppen i ett VM. Och förhoppningsvis några från NHL som missar slutspel, exempelvis Erik Karlsson, Pääjärvi och Omark + några till från andra lag som är i den täta slutspelsstriden, kanske Enström från Atlanta, Carl Gunnarsson från Toronto eller Loui Eriksson från Dallas. Hedberg från New Jersey kanske skulle vara något också.

2011-03-23 @ 02:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback