Borttappade saker

Hur ofta händer det er att ni letar efter något och sedan visar det sig att det ni söker ligger precis framför er på bordet eller att ni kanske till och med håller i det? Det händer mig rätt ofta. Till exempel så funderade jag på vart i hela världen jag ställt tandkrämen...jag stod och stirrade på den några sekunder för länge innan jag insåg att det var den jag stirrade på.

En annan klassiker är när jag är på väg hemifrån och pratar med någon i telefonen. Jag kollar alltid så att jag har nyckel, börs (beroende på vart jag ska) och mobil med mig. När jag pratar i mobilen finns det en risk att jag hinner tänka "damn, jag har ju inte mobilen med mig, vart la jag den" innan jag inser att jag håller i den.

Finns det någon glasögonorm som aldrig letat efter glasögonen när dessa hela tiden vilat på näsan? I så fall är jag inte en av dessa ovanliga typer ;) Jag tror att det beror på att jag är så van vid glasögonen att jag oftast inte tänker att jag har dem på mig.

Det kanske bara är jag som är charmigt snurrig (där satt den :P) men jag väljer att tro att vi alla gör misstag som ovan någon gång nu och då :) Den dagen jag börjar leta efter mig själv ska jag börja oroa mig ;D //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback