Ugglesmart

Jag har en rebus till er: foto+ugglesmart...*trumvirvel*...fotoklok! Okej mitt försök att vara fyndig misslyckades lite så jag kanske bara ska komma till saken istället. Jag fick ett tips av en kompis om fotoklok.se där man bland annat kan göra sin egen fotobok och bestämde mig för att kolla in sidan.

Sedan jag beställde en fotobok, inte från det här företaget men, för något år sedan så har jag insett att det är mycket roligare att göra fotoböcker än att beställa lösbilder och sätta i ramar. Jag har nu börjat testa Fotoklok.se och tänkte dela med mig av det jag hitintills kommit fram till. Vill ni kolla in sidan själv kan ni klicka här , eller på något av de länkade orden ;) eller på bilden nedan!

Om andra fotoboksprogram har många möjligheter är det här något utöver alla andra. Det går att ändra bilderna till svart/vitt eller sepia om man vill, det finns hur många mallar som helst för sidlayout och en rätt ordentlig hög med olika bakgrunder. Dessutom finns det färdiga mallar om man vill använda det, till exempel för födelsedag, bröllop och så vidare. Så här ser det ut när man är inne och redigerar:

Nu kom gjorde jag inte en skärmdump av riktigt hela programmet och dessutom har jag bara kollat runt för att lära mig programmet nu så bakgrunden är på grund av att jag valde ett födelsedagstema :P

Som sagt kan man få bilderna till sepia eller hur man ska säga, ni vet så att de ser lite äldre ut eller så kan man göra dem svart/vita. Det går att zooma in bilderna inom bildramarna och det går att zooma in själva sidan för att fixa detaljer. Det finns till och med bildfigurer och clipart som man kan använda sig av i sin design.

Lite mer design, men som sagt så leker jag bara med programmet för tillfället :) Jag hoppas och tror att jag kan få till något riktigt bra ;) Ja just, det går att välja ifall man vill göra boken direkt online eller om man vill ladda ner programmet. Eftersom jag gärna jobbar med min rätt länge så har jag laddat ner programmet men det är ju en smaksak :) Jag lovar att återkomma med resultat och kanske till och med att ni får en sneakpeak lite nu och då under arbetets gång! Nu ska jag återgå till arbetet :D //Elin




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback