Mardrömsmorgon

Det åskade hemma i skogen när jag kom hem igår så därför kunde jag inte dela med mig av min värdelösa morgon, men jag gör det nu istället. Inte nog med att jag morgonen innan blivit väckt av en f.d. kursare 06.40 trots att vi inte ens tillhörde samma opponeringsgrupp så vaknade jag samma tid igår, på grund av brandlarmet. Det tog en stund innan jag kopplade vad det var men när jag vaknade till och hade lyssnat efter en stund så petade jag på Vikingen och mumlade: det är brandlarmet, vi måste gå ut och kolla.

Märk väl att 1. brandlarmet låter nästan som den signal som lastbilar ger ifrån sig när de backar 2. larmet hörs nästan inte in på rummen när dörren mellan hallen och själva rummet är stängd och 3. larmet gick senast i fredags.

Det är nästan ingen i vårt hus utom möjligtvis jag och en bunt till som tar larmet på allvar längre för det har gått så ofta. Dock är jag överlycklig över det faktum att fler än jag har insett att larmet inte kopplas automatiskt utan att vi måste ringa antingen värden eller jouren ifall vi inte vet att det brinner. I det senaste fallet ringer vi såklart 112. Än har det aldrig hänt. Det är ju skönt i alla fall men den dagen det faktiskt brinner kommer halva huset brinna inne på gruna av nonchalans känns det som...det blir som den här "räven kommer"-historien.

Nu skulle jag ju berätta om hela min morgon så det är väl bäst att jag fortsätter så jag blir klar i år ;) Vi stod ute till klockan sju ungefär för då hade brandmännen konstaterat att det var lugnt och när de jobbade på att återställa larmet orkade vi inte vänta längre. Planen som vi gjorde upp i måndags kväll var att vi skulle kliva upp så att vi kunde få en lugn morgon för att sedan gå in till universitetet när vi kände oss klar helt enkelt. Så blev det inte. Vi slängde i oss frukost i samma veva som vi gjorde oss i ordning. Om ni inte förstått det så jobbar jag och Vikingen på samma ställe i sommar och hon bor i min korridor, mitt rum för tillfället men sedan ska hon bo i Bodens rum, supersnälla Boden :)

I alla fall, tillbaka till historien. Vi kom in till Campus lagom till att biblioteket öppnade, Vikingen hann till och med att köpa en kaffe. Kvällen innan hade vi suttit och arbetat med våra opponeringar och tanken var att jag skulle skriva ut mitt stöddokument för opponeringen och de övrigas rapporter för jag hade inte hunnit läsa dem...jag öppnar mailen och inser att jag inte bifogat filen...PANIK! Om 25 min skulle vår opponering börja och jag hade alltså ingenting av mitt jobb med mig eftersom jag endast skrivit på datorn. Efter att jag stoppat en ångestladdad attack av förbannelse så rusade jag iväg hem mot lägenheten efter att hojtat lycka till åt Vikingen...

Jag går supersnabbt eller så springer jag och på ungefär 7 min har jag tagit mig hem. Det tar alltså ungefär en kvart att gå när jag går i normalt tempo. På vägen möter jag en av mina kursare som också råkar vara den som ska opponera på min uppsats. Jag tror jag hann slänga ur mig en förklaring till varför jag var på väg hem plus att dubbelkolla att han förstått min beskrivning av vart salen vi skulle vara i var, hade messat det kvällen innan. Medan det här samtalet pågick småsprang jag bakåt och när jag vänder mig för att stressa vidare lyckas jag på något vis snubbla över mig själv och jag känner hur stortånageln bryts bakåt AAJJ. Tur att jag inte hade tid att känna efter då!

För att göra fortsättningen kort så hann jag fram till opponeringen, fem minuter tidigt och svettig som en kossa (svettas kor?) med andan i halsen. Bra jobbat Elin! Min tå mår dock inte bra och den där morgonen förstörde bra mycket av min dag även om dagen blev lyckad sett till hur dåligt den startade.

Opponeringen gick bra, jag är minst godkänd på rapporten och även om min tå är blå och ond så gick nageln åtminstone inte av även om den böjdes på mitten :S Cactus, det lilla fölet här hemma, lyckades dessutom kliva på den imorse. AJ, vanligtvis känns det inte när han står på ens fot för att han är så liten men...ja ni förstår.

Min vårtemin är officiellt över, vi har haft introduktionsdagarna på jobbet och det har gått bra och nu får jag ha mini-sommarlov till tisdag nästa vecka :D Sweet! Modo har värvat Jonas Ahnelöv, blir nog bra det! Börjar bli dags att jag sätter mig in i vilka vi värvat mer än namnen eller kanske steg ett är att komma ihåg namnen ;D

Så nu är ni uppdaterade, vi får se när vi hörs nästa gång! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback