Det här med engelska

Jag pratar engelska mer eller mindre dagligen när jag är i Umeå men det är bara att konstatera att jag trots det inte är någon superstar. Dock är jag en superstar när det kommer till att improvisera så det löser sig ;) Vi har haft finbesök från Florida och Michigan idag och ja ordförrådet har inte direkt MVG-nivå i alla fall. Himla trevligt var det och jag hoppas att vi får se våra släktingar från "over there" lite oftar än vart sjätte år :) Tur att Facebook finns :D

Vi kom in på en diskussion kring klimat vilket ledde till att vi pratade om insekter och slutligen äckliga håriga spindlar :S Jag vet inte om jag vill besöka Florida efter att ha fått de beskrivningarna av insekterna :P Fick ett fint brosch också och ett vykort från Michigan, ska fota och lägga upp när jag kommer hem till Umeå. Eftersom det blir så snurrigt orkar jag inte förklara hur vi är släkt utan lämnar det vid att vi är släkt och att det är härligt att ha släkt på olika kontinenter :)

Ikväll bär det av norrut för mer jobb och ja så får vi se vad som händer efter det. Jag har två überspikade datum i sommar: 7 juli och 6 augusti, så försök inte ens övertala mig till att göra något då ;) I övrigt är väl planen att försöka få det där förbaskade körkortet bortgjort. Det är en historia för sig.

Over and out for now

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback