Staden

Vi var en sväng till staden idag och förutom en gigantisk hög med böcker, med betoning på gigantisk, så kom jag hem med två par nya jeans också. Vet inte vad det är men jag tycks förbruka byxor på tok för snabbt. Jag skyller på kvalitén ;) Köpte ju två nya få se...förra våren? Ja jag vet inte men ett par av dem gick ju sönder (på jobbet!) förra sommaren :P Well så är det.

Det här med böcker är klurigt. Får man tag på en riktigt bra bok ska det krävas mycket innan jag lägger ifrån mig den vilket också innebär att jag avverkar böcker rätt fort. Syrrorna är också speed-läsare vilket innebär att vi kom hem med en kvitto på ungefär en halvmeter och sisådär 40 böcker plus tidningar till mamma och andra syrran. Ja ni så ska det vara. Läsning är nyttigt för själen!

Nu har jag inte böckerna precis vid mig men blev ett par fantasy, lite spännings romaner och hmm ja nått sånt ;) Så hade jag och syrran lyckats plocka på oss samma bok hehe :P Lillsyrran konstaterade glatt att hon inte bara hade lånat flest böcker utan såklart de bästa också :P

Större delen av folket är och tar in hö just nu, jag sitter här och ber till gudarna att de hinner innan regnet kommer. Vill påpeka att jag inte följde med pga sätesbrist och inget annat. Hm hungrig börjar jag bli nu också, damn.

Så fick jag antagningsbesked från Studera idag och igår var jag in och tackade ja till kursen eftersom jag fått mail från handelshögskolan :P Det ni, det gäller att vara lite före ;) Så har jag tydligen blivit tilldelad titeln kok-chef också och det är ju inte illa att bli chef utan att ens märka det ;P Eller ja jag och syrran har delad chefsposition men iaf.

So long så länge! // Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback