Semester

Imorse tog jag en sova-till-jag-vaknar morgon. Den var välförtjänt efter lägret :P Imorgon är det åter till semesterväckning, mao står väckaren på halv nio och jag kliver upp tidigare om jag känner för det ;) Onödigt att sova bort semestern säg men samtidigt är det onödigt att inte sova mycket när man har möjlighet :P

Idag kommer årets höskörd officiellt klubbas avklarad. Vi har varit och kört in några lass i eftermiddag och syster är på väg hem med en nästan full självlastarvagn och så är det folk kvar som håller på att göra rundbalar av sista lägdan. Done and done. Trevligt värre.

Ponnyridningen visade sig vara närmare än slutet av augusti för redan till helgen ska vi på Hemlingsdagen och gå med pållarna. Lagom ridavstånd, helt perfekt.

Medan vi väntade på nästa hölass så satt jag och läste Damernas detektivbyrå. Får i efterhand för mig att jag läst den förut men den känslan verkar jag få av alla böcker nu för tiden...Helt okej bok men jag tror inte att jag var på humör för den slags bok just nu så lite segt var det. Det är ju en serie så vi får se ifall jag bestämmer mig för att läsa några av de andra böckerna en annan gång.

Läste just att Nagy skriver på för samma KHL-lag som Bartecko skrivit på för :( Jag hade hoppats att de skulle stanna men jag är i och för sig inte ett dugg förvånad att de inte kommer spela i Modo till hösten. Jaja jag hoppas det går bra för dem där! I övrigt är det idag 16 dagar kvar till D-dag. Hehe ska försöka ta det liiite lugnt med nedräkningen.

Så är det, lev livet och ät gott! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback