Lätt att glömma

En liten hund i en stor kropp = mycket energi och många toabesök. Just nu är både jag och åttamånaders valpen mer eller mindre utslagna så vi får väl se ifall vi tar oss igenom veckan med hälsan i behåll :P Vi kommer nog ha superhälsa så mycket som vi är i farten :P Dagen har sett ut som följer (på ett ungefär) med start klockan sex:

Toabesök för vovve
Mat till vovve
Promenad
Frukost till Elin
Toabesök för Ginzan
Kila runt lite här och där
Flyttat hästar
Sovit i svala stallet/läst i svala stallet
Supermycket regn
Dusch för Elin
Träna på att sitta och ligga på kommando (Gin tyckte att hon förtjänade mer godis för hon kunde ju massa saker och snabbt gick det :P)
Sitta och sola med Ginzan
Smaka på äpple och spotta ut
Titta på när Elin stekte pannkakor
Blivit avundsjuk på Ginzan som får sin mat tidigare
Hämtat Shamir och rengjort Métisse hovar (my legs and back är inte so happy right know :P) samt matat henne med pellets så att hon håller sig glad :P 
Poat omkring på gården
Levererat matvaror till torpet
Äntligen fått äta sin mumsmat
Däckat på köksgolvet efter att Elin däckat i soffan
Och snart så snart ska vi sova eller på en timme eller så!

Märk väl att jag utelämnade många av vovvens toabesök, kändes mindre relevant även om de också är krävande på sitt sätt :P Nu är det snart dags för ett till tror jag minsann...

Well våra morgonpromenader och alla andra tusen promenader lär väl trimma mig om inte annat :P Så ska vi ju inte ta i så vi spricker för vi vill ju inte nöta ut sötnöten. Hon är väldigt duktig på att lyssna för att vara åtta månader och söt som bara den. Sååå då vet ni varför jag är trött och ifall vi hörs av och hjärnan inte riktigt hänger med beror det på att jag just nu är lite efter pga trötthet :P Efter en dag med valpen haha bra jobbat Elin :P Lite turbulens var det igår då hon inte varit hemifrån själv förut som jag förstått det men nu verkar hon trivas som fisken i vattnet så länge man är i närheten :) Bra det. Nä nu ska jag läsa lite Daughter of storms! And of she goes! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback