Fiffigt Elin

Jag måste erkänna att jag är rätt fiffig ibland. Det kanske lät mer som skryt än ett erkännande men inte då ;) Hade jag skrutit hade jag sagt är jag är smart all the time ;D I alla fall så har jag kommit på världens bästa smeknamn till åttamånaders valpen som jag passar för tillfället - "No can do". Hon heter alltså Candy men när vi är ute på våra toapauser och hon inte vill göra sina behov även om jag är övertygad om att hon behöver det så får hon heta "No can do". Syrran kom på ett bra komplement till det, när hon väl blir övertygad om att det är en bra idé att gå på toa just där och då så får jag kalla henne "We can do" haha Kanske borde kalla henne Yes can do istället hehe.



Eftersom det är första gången hon är hemifrån själv utan matte, husse eller någon av sina hundkompisar (även om Ginzan bor här är hon svår att bli bundis med) har vi haft lite klurigheter när det gäller att komma till ro över natten men tjoohoo inatt har jag fått sova sex timmar i sträck :D Den tillfälliga lösningen är att jag sover på soffan i köket och hon på golvet nedanför, precis som vi gör under dagarna när vi tar en vilopaus.

Hon är bara här till på tisdag så jag anpassar mig efter henne för att göra det enkelt. Hade hon stannat längre skulle jag troligtvis ställt högre krav på hennes självständighet men som sagt första gången hon är hemifrån och hon stannar en vecka. Vi får se vem hon väljer att svansa runt idag då jag och syrrorna som är hemma ska iväg på Björnsjö marknad och gå med hästar. Maria har ett bord för sina smycken, ni kan ju kika in på www.mariaegnor.com och titta på hennes tagelsmycken och komma förbi om ni ska på marknaden :)

Här kommer förresten lite mer sneakpeek på min fotobok, it's a work in progress så att säga :P

Back to business of preparing för marknade :) //Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback